دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 شمسی /5/20/2024 12:19:59 AM
  • گروه مطلب:| خبر| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:26908
  • زمان انتشار:سه شنبه 2 دی 1399-16:31
  • کاربر:
از خدمات استارتاپ "هفت‌سنگ" برای مدیران تا سنگ‌درمانی و پوست مصنوعی

ششمین شماره مجله رادیویی "سی‌دید" با محوریت نوآوری و معدن از سوی مرکز نوآوری معادن و صنایع معدنی( ایمینو) منتشر شد.
شماره ششم "سی‌دید" منتشر شد

به گزارش بیرونیت، مجید منوچهری، بنیانگذار استارتاپ "هفت‌سنگ" در گفت‌وگو با مجله رادیویی "سی‌دید" از مزایای هفت‌سنگ برای جامعه‌ مدیران صنعتی کشور به مدت ۳ دقیقه سخن گفت.
فیلم انتخابی ششمین شماره "سی‌دید"، فیلم pride در ژانر کمدی و درام به کارگردانی میتو وارچس که در سال ۲۰۱۴ اکران شده است.

داستان این فیلم از این قرار است که در سال ۱۹۸۴ معدنچیان بریتانیایی در پی بسته شدن معدن و بیکار شدن دست به اعتصاب همگانی زدند و آنها تصمیم به راهپیمایی گرفتند.

موسیقی پیشنهادی این هفته "سی‌دید" «شنبه شب شهر زغال‌سنگ» اثری است از رندل هیلتون است. مدت زمان موسیقی ۳ دقیقه است.

خبر این هفته "سی‌دید" درباره پوست الکترونیکی‌ است که می‌تواند ۵ هزار بار خودش را ترمیم کند.

▫️محققان در عربستان سعودی ادعا می‌کنند یک پوست مصنوعی قدرتمند با خاصیت ارتجاعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند خود را ۵ هزار بار ترمیم کند.
این ابداع پوست الکترونیکی یا ای اسکین (e-skin) نام گرفته که می‌توان از آن برای رصد صدمات فرد استفاده کرد. نمونه‌ی اولیه‌ی پوست الکترونیکی جدید می‌تواند اشیا را از فاصله ۸ اینچی حس کند و در کمتر از یک دوم ثانیه، واکنش نشان دهد. این پوست قادر است خود را تا ۵ هزار بار ترمیم کند.

در بخش "نظرستان" قرار است هر هفته نظرات مخاطبان مجله رادیویی "سی‌دید" درباره‌ محورهای مجله‌ رادیویی خوانده شود. خوشحال می‌شویم نقطه نظرات خود را به آدرس الکترونیکی info@imino.ir بفرستید یا با شماره تلفن ۰۹۹۳۱۵۸۳۴۷۷در میان بگذارید.

در بخش شنیدنی‌ها "سی‌دید" این هفته سفری به دنیای گوهرها داشته است.

دکتر محمد شهسواری، پترولوژیست و متخصص سنگ‌های قیمتی در گفت‌وگو با "سی‌دید" به مدت یک دقیقه و ۵۰ ثانیه درباره‌ اثرات سنگ‌درمانی در جامعه صحبت کرده و گذری به تاریخچه‌ سنگ‌درمانی داشته است.

دکتر شهسواری در این قسمت از برنامه مطرح کرد: وقتی که کتاب‌ها و تالیفات گذشته را مطالعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که از کانی‌ها و سنگ‌های گرانبها برای مقاصد مختلف در زمان‌های گذشته استفاده می‌شد. بعضی وقت‌ها از آنها به‌عنوان درمان استفاده می‌شده و بعضی وقت‌ها برای تجارت و در هر حال از این سنگ‌ها برای کارهای مختلف استفاده می‌شد.

او افزود: در این تالیفات به نکته بسیار خوبی که به آن اشاره کرده‌اند، باورهاست. بعضی‌ وقت‌ها گفته می‌شود که برخی کانی‌ها یا سنگ‌ها می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی انسان داشته باشد یا می‌گویند که سنگ خاصی می‌تواند نیروهای منفی که در محیط وجود دارد را خنثی کند و یا این کانی می‌تواند تاثیرات بسیار مطلوبی بر روی محیط بگذارد یا می‌گویند اگر این کانی یا سنگ همراهتان باشد، می‌توانید در کارتان پیروز و موفق باشید و یا اگر فلان سنگ را داشته باشید رزق و روزی‌تان بیشتر می‌شود.

او ادامه داد: دانشمندان و جواهرشناسان بزرگ در زمان‌های قدیم با تالیفاتشان و کتاب‌های خودشان ضمن اینکه این سنگ‌ها را معرفی کردند، مشخصات و فواید این کانی‌ها را هم در کتاب‌هایشان ‌آوردند که می‌توانید آنها را مطالعه کنید و بخوانید. انشاء‌الله در قسمت‌های بعدی به کانی‌هایی که می‌توانند بیشتر روی بدن انسان اثر گذارند، به صورت مفصل‌تر توضیح می‌دهیم و به خواص و فواید آنها و همین‌طور باورهایی که در این خصوص وجود دارد، می‌پردازدم.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین